2020-10-09

Beszámoló a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek 2018/2019-es tanévre vonatkozó monitoring eljárásáról

A 2018/2019-es tanévben a Nemzeti Tehetség Központ (továbbiakban: NTK) hat, köznevelés területén kimagasló szakmai gyakorlattal rendelkező szakembert kért fel a 39 Minősített Tehetséggondozó Műhely (továbbiakban: MTM) monitoring vizsgálatára, melynek során a tehetséggondozással kapcsolatos vállalt szakmai feladatok teljesítését vizsgálták meg. A 39 intézményből 31 a konvergencia régiókban, 8 intézmény pedig a közép-magyarországi régióban helyezkedik el.

Beszámoló a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek 2018/2019-es tanévre vonatkozó monitoring eljárásáról

A monitoring eljárás módszertana normális körülmények között úgy történik, hogy az NTK megosztja a szakemberekkel az MTM-ek statisztikai adattábláit, majd a monitoring szakember felveszi a kapcsolatot az MTM-es programfelelőssel, és egy helyszíni látogatás során ellenőrzi a MTM-es feladatokhoz kapcsolódó dokumentációkat, illetve szakmai megbeszélés keretén belül áttekintik az adott tanév célkitűzéseit, eredményeit, sikereit, kihívásait. A monitoring szakember a helyszíni szemle tapasztalatairól összefoglaló jelentést és jegyzőkönyvet készít, melyet elküld az NTK részére.

A pandémiás helyzet miatt 2020-ban a szakemberek online és telefonon valósították meg a szakmai beszélgetéseket, és online kapták meg az intézményektől a szükséges dokumentumokat is, melyeket rendezettnek, jól kidolgozottnak találtak.

A monitoring eljárás legfőbb megállapítása az volt, hogy az MTM-ekben folyó tehetséggondozó munka módszertanilag jól megalapozott, magas színvonalú, tudatosan megvalósított és eredményes. A tehetséggondozás nemcsak egy-egy pedagógus munkáját, szemléletmódját hatja át, hanem az egész tantestületét, az intézményi identitás szerves részévé válik. Az MTM-ek kiemelt figyelmet fordítanak a kapcsolattartásra más MTM-ekkel, a civil szektor képviselőivel és for-profit szervezetekkel, melynek során lehetőség nyílik a szakmai interakcióra, jógyakorlatok bemutatására és átadására. Az MTM-ek fontosnak találják az NTK által szervezett képzéseket, tréningeket, mert az azokon szerzett ismereteket, módszereket hasznosítani tudják a mindennapi tehetséggondozó munkájuk során, ezáltal eredményesebben tudják megvalósítani célkitűzéseiket. A vizsgálatban részt vevő összes MTM intézmény megfelelt minősítést kapott.

További híreink
Felhívás a Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum civil tagjainak választására
2021-11-24

A Miniszterelnökség Családokért Felelős Tárca Nélküli Minisztere megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő ezúton teszi közzé a Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum nem kormányzati szervezeteket képviselő tagjainak megválasztásához szükséges dokumentumokat. Benyújtási határidő: 2021. december 8.

Részletek
Rácz Zsófia a Hír Tv Radar című műsorában a Stipendium Peregrinum ösztöndíjprogramról
2021-11-17

A kiemelkedően tehetséges gyermekek gyakran képességeikhez mérten külföldi egyetemeken szeretnék folytatni tanulmányaikat, ám ennek anyagi vonzata is jelentős így sokan nem engedhetik meg maguknak. Ebben segít a Stipendium Peregrinum ösztöndíj program, ami lehetővé teszi a fiatalok számára, hogy képességeik és tudásuk alapján a világ legrangosabb egyetemeire felvételizzenek. A diploma megszerzését követően tudásukat Magyarországon kamatoztatják majd.

Részletek
Zalaegerszegen jó tehetséges fiatalnak lenni!
2021-11-15

A Nemzeti Tehetség Program tematikus hónapjában bemutatkozik Zalaegerszeg, mint Tehetségbarát Önkormányzat Díjjal elismert település. A második alkalommal indított kampányban zalaegerszegi fiatal tehetségek közreműködésével készült film hangsúlyozza a helyi tehetségtámogatás fontosságát.

Részletek