2020-10-09

Beszámoló a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek 2018/2019-es tanévre vonatkozó monitoring eljárásáról

A 2018/2019-es tanévben a Nemzeti Tehetség Központ (továbbiakban: NTK) hat, köznevelés területén kimagasló szakmai gyakorlattal rendelkező szakembert kért fel a 39 Minősített Tehetséggondozó Műhely (továbbiakban: MTM) monitoring vizsgálatára, melynek során a tehetséggondozással kapcsolatos vállalt szakmai feladatok teljesítését vizsgálták meg. A 39 intézményből 31 a konvergencia régiókban, 8 intézmény pedig a közép-magyarországi régióban helyezkedik el.

Beszámoló a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek 2018/2019-es tanévre vonatkozó monitoring eljárásáról

A monitoring eljárás módszertana normális körülmények között úgy történik, hogy az NTK megosztja a szakemberekkel az MTM-ek statisztikai adattábláit, majd a monitoring szakember felveszi a kapcsolatot az MTM-es programfelelőssel, és egy helyszíni látogatás során ellenőrzi a MTM-es feladatokhoz kapcsolódó dokumentációkat, illetve szakmai megbeszélés keretén belül áttekintik az adott tanév célkitűzéseit, eredményeit, sikereit, kihívásait. A monitoring szakember a helyszíni szemle tapasztalatairól összefoglaló jelentést és jegyzőkönyvet készít, melyet elküld az NTK részére.

A pandémiás helyzet miatt 2020-ban a szakemberek online és telefonon valósították meg a szakmai beszélgetéseket, és online kapták meg az intézményektől a szükséges dokumentumokat is, melyeket rendezettnek, jól kidolgozottnak találtak.

A monitoring eljárás legfőbb megállapítása az volt, hogy az MTM-ekben folyó tehetséggondozó munka módszertanilag jól megalapozott, magas színvonalú, tudatosan megvalósított és eredményes. A tehetséggondozás nemcsak egy-egy pedagógus munkáját, szemléletmódját hatja át, hanem az egész tantestületét, az intézményi identitás szerves részévé válik. Az MTM-ek kiemelt figyelmet fordítanak a kapcsolattartásra más MTM-ekkel, a civil szektor képviselőivel és for-profit szervezetekkel, melynek során lehetőség nyílik a szakmai interakcióra, jógyakorlatok bemutatására és átadására. Az MTM-ek fontosnak találják az NTK által szervezett képzéseket, tréningeket, mert az azokon szerzett ismereteket, módszereket hasznosítani tudják a mindennapi tehetséggondozó munkájuk során, ezáltal eredményesebben tudják megvalósítani célkitűzéseiket. A vizsgálatban részt vevő összes MTM intézmény megfelelt minősítést kapott.

További híreink
Digitális eszközöket kapott a Hild iskola
2020-10-26

Mintegy egy millió forint értékben kapott számítástechnikai eszközöket a győri Hild iskola. Az Intézmény a Nemzeti Tehetség Programnak köszönhetően olyan informatikai eszközökkel gazdagodtak, amellyel az építészetben tehetséges gyerek oktatását és szakmai fejlődését tudják majd segíteni.

Részletek
Tehetségek Magyarországa - Szabó Boglárka
2020-10-10

Szabó Boglárka a kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium 18 éves tanulója. Azt mondja magáról, általános iskolásként sose volt igazából jó, sem kémiából, sem biológiából, ezért kihívást érzett a tantárgyak mélyebb elsajátítására. Ez annyira jól sikerült neki, hogy 18 éves kora előtt megnyerte a Malajziában megrendezett Ifjú Kutatók Nemzetközi Konferenciáját, onkológiai és gyógyszer-kémia kutatásban.

Részletek
Tehetségek Magyarországa - Dobos Dominik
2020-10-02

Egy újabb tehetséges fiatal, akiről sokat fogunk még hallani: Dobos Dominik az ELTE Bolyai János Gyakorlógimnázium tanulója, aki a Nemzeti Tehetség Program keretében jutott ki a 34. kínai Ifjúsági tudományos és technológiai innovációs versenyre, ahol társával ezüstérmet és különdíjat szerzett.

Részletek