Adó 1%
Logó
2025.10.01.

Őszi szakmai műhelymunkák a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében

Krízisgenerációk, mesterséges intelligencia, munkaerő-piaci kihívások, tehetséghasznosulás – ezek a 21. századi oktatás és nevelés kulcskérdései, amelyekről idén ősszel három online szakmai műhelymunka keretében közösen gondolkodhatnak pedagógusok, oktatók és szakemberek.

A Nemzeti Tehetség Központ térítésmentes, online megvalósuló szakmai műhelyei inspiratív témaindítókkal, gyakorlati szempontokkal és módszertani megközelítésekkel segítik a tehetséggondozást, illetve komplex módon az egész pedagógiai munkát. A programokon való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. A részvételről igazolás kérhető, amely a pedagógusi munka intézményi dokumentumai között a TÉR tehetséggondozás területéhez csatolható.

SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK

1. Krízisgenerációk a polikrízis-korszakban

Világunkban globális krízisek torlódnak egymásra, a mesterséges intelligenciától egyszerre függünk és félünk, közben a képernyőkön keresztül a gyermekeinket bekebelezi a virtuális világ. Hogyan formálja a 21. század megannyi változása és bizonytalansága a mai fiatal generációk idegrendszerét, kapcsolatait és egzisztenciáját, a fizikai és mentális egészségét? Milyen készségekre van szükségük ahhoz, hogy a technológia ne gyűrje le őket, és hogyan készíthetjük fel őket a rájuk váró (nagyon is közeli) jövő negatív és pozitív forgatókönyveire?

Előadó: Szűcs Sándor, generációkutató, játéktervező és teológus, a GEN21 Szülőakadémia alapítója
Időpont: 2025. október 16. (csütörtök), 15.00–16.30
Jelentkezés
Határidő: 2025. október 14. 18.00

2. Hogyan készítsd fel diákod a 21. századi munkaerőpiaci kihívásokra?

A munkavállalói, innovációs és vállalkozói kompetencia kulcskompetencia a Nemzeti Alaptantervben, mely az elvégzett munka eredményéért és minőségéért történő felelősségvállalást, a vállalkozói hajlandóságot, kezdeményezőkészséget, a munkavállalás lehetőségeire való nyitottságot jelenti, továbbá involválja a pozitív jövőképet. Az interperszonális, az intraperszonális és a logikai-matematikai területek erősségei a vállalkozó szemléletmód által olyan tudásterületeken segíthetik a diákokat, mely a vállalkozói tehetség kibontakoztatásához járulhat hozzá. A műhelymunka gyakorlati példákon keresztül mutatja meg, hogyan ismerhető fel már középiskolás korban a vállalkozói tehetség, miként támogatható annak kibontakoztatása, és hogyan segíti mindebben a Nemzeti Tehetség Program START Ideathon kezdeményezése. Szó lesz a munkaerőpiaci belépés sikeresebbé tételéről, valamint a Motiváció 3.0 jelentőségéről is.

Időpontok:

2025. október 7. (kedd), 14.00–15.30
Jelentkezés
Határidő: 2025. október 6. 8.00

2025. október 14. (kedd), 14.00–15.30
Jelentkezés
Határidő: 2025. október 13. 8.00

3. Tehetséghasznosulás és pályaorientáció

A változó világban a tehetség produktív hasznosulása és a pályaorientáció kulcskérdéssé vált. A tehetségpotenciálok produktivitásba fordítása és annak menedzselése egyéni és társadalmi szinten is egyre inkább felértékelődik, mindamellett a tehetség sokszínűsége még mindig nagyrészt kihasználatlan innovációs erőforrásként határozható meg. A tehetségről való gondolkodást a munkaerő-piac igényeinek és elvárásainak distanciája határozza meg, így a tehetségbeli illeszkedéshiányok enyhítése a tudásalapú társadalomban folyamatos módszertani megújulást kíván. Kiemelten fontos terület mindezek alapján a tehetséghasznosulás, a képességek egyénileg és társadalmilag adekvát formáinak azonosításához szempontok megismertetése a diákokkal, az életpálya-építési kompetenciák minél tudatosabb fejlesztésének támogatása.

A műhelymunka rávilágít arra, hogyan lehet a diákokat segíteni abban, hogy képességeiket tudatosan fejlesszék, önismeretüket és önmenedzsmentjüket erősítsék, valamint hogyan építhető tehetség-portfólió az életpálya-tervezés támogatására.

Időpont: 2025. november 13. (csütörtök), 15.00–16.30
Jelentkezés
Határidő: 2025. november 11. 8.00

Az őszi szakmai műhelymunkák célja, hogy új szemléletekkel, eszközökkel és módszertani támogatással segítsék a pedagógusokat, oktatókat és szakembereket abban, hogy a jövő generációját a lehető leghatékonyabban készíthessék fel a 21. század kihívásaira.

Aktuális hírek